Live workshop: Telefonische Klachtenbehandeling
- Hoe reageer je het best wanneer je een boze klant aan de lijn hebt?
- Welke woorden of zinnen zeg je beter wel en welke beter niet?
- Hoe kan je een telefonische klacht ombuigen in een opportuniteit?
In deze live workshop Telefonische Klachtenbehandeling leer je onder meer hoe je succesvol omgaat met hoogoplopende emoties zoals boosheid en angst. Je leert hoe je - aan de hand van een 6-stappenplan - op een constructieve manier telefonische klachten in ontvangst neemt en professioneel opvolgt.
De workshop Telefonische Klachtenbehandeling is opgebouwd uit volgende onderdelen:
- Workshop 1 (4u) * Theoretische kapstokken en inzichten
In deze workshop reiken we jou de belangrijkste inzichten en basistechnieken aan. - Kennis opfrissen en verankeren met onze app
Tussen workshop 1 en workshop 2 ga je met onze app aan de slag om je kennis te refreshen en te verstevigen. Op die manier verschijn je goed voorbereid aan de start van de tweede workshop. - Workshop 2 (4u) * Van theorie naar praktijk
In deze tweede workshop daagt onze acteur / actrice je uit om het geleerde om te zetten in de praktijk. Aan de hand van herkenbare cases leer je de verschillende communicatietechnieken succesvol toe te passen. Je ontdekt ook wat je persoonlijke valkuilen zijn en hoe je deze in de toekomst vermijdt.
Deelnemers aan het woord
Het enthousiasme van de trainer was TOP. Er werd sterk ingespeeld op onze eigen praktijk met heel veel praktische voorbeelden en specifieke cases. De uitleg was duidelijk en gedetailleerd. En ook de interactie tussen de groep en de trainer was erg goed. - Deelnemer workshop Klantgericht Communiceren bij RFN
Het enthousiasme en de manier van communiceren van de trainer was heel aangenaam. Zowel om te luisteren als om spontaan mee te doen met de oefeningen. De inhoud was ook heel toepasselijk op onze eigen situaties. Dat maakte het persoonlijk en fijn. - Deelnemer workshop Klantgericht Communiceren bij RFN