heydays" academy
  • Home
  • Webshop
  • Live Communicatietraining
    • Workshop Insights Discovery
    • Telefonische Klachtenbehandeling
    • Communicatietraining op maat
    • Communicatie en PeopleManagement
    • Succesvol Starten met Je Eigen Podcast
    • Je eigen podcast op Anchor
  • Live Taalcoaching
    • Business Language Coaching
    • Language Coaching International Certification
    • Frans voor recruiters
    • Frans voor vastgoedmakelaars
    • Frans voor medewerkers klantendienst
    • Nederlands op de werkvloer >
      • Vlaams Opleidingsverlof
      • ERK-niveaus
    • Hybride taaltrainingen
    • Demo Online Academy Frans
    • pitchstops
  • Live Online Workshops
    • Gratis taalcursus Frans - Donner des présentations
    • FREE WEBINAR - Haal het maximale uit je opleidingsbudget
    • Schrijf Goed Scorende Posts voor Social Media
    • Motiverend leidinggeven - Breng de motivatie van je medewerkers succesvol in kaart
    • Leidinggeven succesvol delegeren
    • Boeiend Presenteren
    • Slechtnieuwsgesprekken
    • Feedbackgesprekken
    • Gastvrij Communiceren
    • Prospectiegesprekken
    • Train The Trainer - Waarderende workshops
    • Train The Trainer - Zet je deelnemers doelgericht aan het werk
    • Leer Duidelijk Schrijven voor AL je collega's
    • Telefonische Klachtenbehandeling
  • My UQ Coach
  • Online Leertrajecten
  • Online Powersnacks
  • Ons team
  • Contact
    • Intakegesprek Communicatie
  • Blog
  • Algemene voorwaarden
  • Betalingsvoorwaarden

PeopleManagement: 5 tips voor het geven van complimenten

3/3/2022

0 Reacties

 
Wist je dat...
Wist je dat PeopleManagers die bewust tijd maken om op tijd en stond een welgemeend compliment te formuleren doorgaans meer geapprecieerd worden door hun teamleden en op die manier bouwen aan hun relatiemacht?
5 tips voor het geven van complimenten
Om ervoor te zorgen dat je compliment als oprecht ervaren wordt, en een positief effect heeft op de ander, op jezelf en op de samenwerking tussen jullie beiden, houd je best rekening met volgende 5 tips.
  • Tip 1
    Maak van complimenten geven een gewoonte. Geef niet enkel complimenten op 1 maart, maar wel het ganse jaar door.
  • Tip 2
    Maak je compliment zo concreet mogelijk. Zeg niet iets in de trant van "Ik vind dat je erg klantgericht bent", maar maak het concreet. Verwijs naar een specifieke situatie waarin de medewerker zich klantgericht heeft getoond. Benoem de details en zeg concreet wat je in het bijzonder waardeert.
  • Tip 3
    Geef geen complimenten tussen de soep en de patatten. Maak bewust tijd voor het formuleren van je compliment. Zo zal je compliment als oprecht en positief ervaren worden.
  • Tip 4
    Stel gelijkwaardigheid centraal. Zit de ander? Ga dan ook zitten of hurk. Zo benadruk je non-verbaal de gelijkwaardigheid tussen jullie beiden.
  • Tip 5
    Geef je compliment op een neutraal moment. Vermijd dat de ander denkt dat je iets van hem gedaan wil krijgen. Geef een compliment zonder de intentie om iets terug te krijgen.

Relatiemacht
In onze trainingen, coachings en workshops laten we PeopleManagers kennismaken met de begrippen relatiemacht, positiemacht en bekwaamheidsmacht. Ze leren onder meer waarom het als PeopleManager zo belangrijk is om bewust in te zetten op elk van deze 3 pijlers. En uiteraard leren ze ook wat ze concreet kunnen of moeten doen om hun relatiemacht te vergroten.

Benieuwd naar onze unieke aanpak?
In onze trainingen en coachings gaan we voor een maximale return on investment en bieden we jou een unieke mix van live sessies en microlearnings. Dit doen we onder meer via onze innovatieve app (UQ Pocket Coach). Boek vandaag nog je vrijblijvende kennismakingsgesprek via de link hieronder.
Boek je intake
Foto
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    ©Elke Van Parys, elke@heydays.be

    Archieven

    April 2022
    Maart 2022
    December 2021
    November 2021
    September 2021
    Juli 2021
    Mei 2021
    Maart 2021
    Januari 2021

    Categorieën

    Alles
    Leiderschap
    Taal

    RSS-feed

heydays" academy
+32 497 39 65 02
hey@heydays.be
 

Foto
  • Home
  • Webshop
  • Live Communicatietraining
    • Workshop Insights Discovery
    • Telefonische Klachtenbehandeling
    • Communicatietraining op maat
    • Communicatie en PeopleManagement
    • Succesvol Starten met Je Eigen Podcast
    • Je eigen podcast op Anchor
  • Live Taalcoaching
    • Business Language Coaching
    • Language Coaching International Certification
    • Frans voor recruiters
    • Frans voor vastgoedmakelaars
    • Frans voor medewerkers klantendienst
    • Nederlands op de werkvloer >
      • Vlaams Opleidingsverlof
      • ERK-niveaus
    • Hybride taaltrainingen
    • Demo Online Academy Frans
    • pitchstops
  • Live Online Workshops
    • Gratis taalcursus Frans - Donner des présentations
    • FREE WEBINAR - Haal het maximale uit je opleidingsbudget
    • Schrijf Goed Scorende Posts voor Social Media
    • Motiverend leidinggeven - Breng de motivatie van je medewerkers succesvol in kaart
    • Leidinggeven succesvol delegeren
    • Boeiend Presenteren
    • Slechtnieuwsgesprekken
    • Feedbackgesprekken
    • Gastvrij Communiceren
    • Prospectiegesprekken
    • Train The Trainer - Waarderende workshops
    • Train The Trainer - Zet je deelnemers doelgericht aan het werk
    • Leer Duidelijk Schrijven voor AL je collega's
    • Telefonische Klachtenbehandeling
  • My UQ Coach
  • Online Leertrajecten
  • Online Powersnacks
  • Ons team
  • Contact
    • Intakegesprek Communicatie
  • Blog
  • Algemene voorwaarden
  • Betalingsvoorwaarden