De manier bij uitstek om als peoplemanager bij te dragen aan de wellbeing van je teamleden2/14/2023 Wil jij als leidinggevende of peoplemanager echt het verschil maken en bijdragen aan de algemene wellbeing van je teamleden? Leer dan luisteren naar je medewerkers en doe dit op de hoogste luisterniveaus. Enkel dan zullen medewerkers zich echt gehoord voelen. In het totaal onderscheidt Covey vijf luisterniveaus, waarvan empathisch luisteren het hoogste niveau is. Hieronder maak je kennis met de 5 luisterniveaus. De eerste 3 niveaus zijn negatieve luisterniveaus in die zin dat ze erg nefast kunnen zijn voor de relatie en de goede verstandhouding met je gesprekspartner. De laatste twee - dus niveau 4 en niveau 5 - daarentegen zijn positieve luisterniveaus. Helaas worden deze in de praktijk - en dus ook op de werkvloer - het minst toegepast. Listening is 'the' way to build trust - Simon Sinek |
Auteur©Elke Van Parys, elke@heydays.be Archieven
May 2023
Categorieën |