Taalaanbod > Succesvol omgaan met telefonische klachten

Succesvol omgaan met telefonische klachten

  • Werk je op de klantendienst en heb je af en toe te maken met boze of misnoegde klanten?
  • Weet je niet altijd hoe je het best reageert, wanneer een klant zijn ongenoegen uit?
  • Wil je leren hoe je in dergelijke situaties het hoofd koel houdt en professioneel reageert?

Dan is deze opleiding “Succesvol omgaan met telefonische klachten” beslist wat je nodig hebt!

Beschikbare talen?

Deze communicatietraining is momenteel enkel beschikbaar voor Nederlandstalige professionals.

Onze aanpak 

Format
Deze interactieve training is beschikbaar als halvedagworkshop (3,5 uur) of als dagworkshop (7 uur).
Je kunt kiezen voor een workshop met of zonder professionele acteur.

Trainer
Deze communicatietraining wordt gegeven door een van de vaste senior trainers van heydays.

Locatie
We komen graag tot bij jou om deze opleiding inhouse te geven. Beschik je zelf niet over goed uitgeruste les- of vergaderzalen, dan kun je ook bij heydays terecht.

Inhoud

Tijdens deze interactieve opleiding leer je onder meer:

  • wat de 4 basisemoties zijn en hoe je het best omgaat met elk van deze emoties
  • wat je beter niet doet, wanneer een klant emotioneel tegen jou tekeer gaat (do’s & don’ts bij telefonische klachtenbehandeling)
  • welke de-escalatietechnieken je kunt inzetten om de boosheid of frustratie bij de klant weg te nemen
  • welke technieken je kunt toepassen om de stress bij jezelf te verminderen en je emotionele veerkracht te vergroten
  • welke technieken van actief luisteren je kunt inzetten om het gesprek tot een goed einde te brengen
  • hoe je op een professionele en empathische manier telefonische klachten opvangt
  • hoe je – ondanks de negatieve situatie – de klant alsnog een positieve klantervaring kunt bezorgen

Wat klanten van deze opleiding zeggen 

Ik heb nog nooit zoveel concrete tips gekregen in één opleiding! Het was boeiend en hands-on!

Subsidiemogelijkheden

Bekijk zeker de subsidiemogelijkheden die je sectorfonds voorziet voor communicatietrainingen.